12:22 Уважаемые представители организаций гражданского общества Крыма! | |
В ходе изучения, анализа и обсуждений состояния дел и тенденций в гражданском обществе Украины, по инициативе Института демократии имени Пилипа Орлика, лидерами более 30 организаций гражданского общества из разных регионов Украины в целях консолидации третьего сектора Украины разработаны определенные рекомендации. Данные рекомендации призваны помочь усилить потенциал гражданского общества. Просим рассмотреть рекомендации и использовать в работе. Настоящий вариант рекомендаций носит рабочую форму, поэтому все ваши комментарии и предложения просим направлять в адрес координатора проекта Светланы Еременко svitlana.yeremenko@gmail.com Рекомендації вироблені лідерами громадських організацій та експертами в рамках проекту «Сприяння консолідації громадянського суспільства в Україні» (робочий варіант) По темі: Недержавні громадські організації в умовах спаду розвитку демократії в Україні: проблеми і перспективи: -Рекомендувати донорам надавати фінансову підтримку тим організаціям, які, хоч і не мають великого досвіду, але мають гарні ідеї ; -Малим НДО вивчати досвід досвідчених потужних організацій, які мають вплив і авторитет у суспільстві; -Підтримувати ініціативні групи, які працюють, мають ідеї і в майбутньому стануть громадськими організаціями; -Боротись з кумівством, побратимством, корупцією, які вже пронизали і сферу НДО; -Продумати заходи, які б сприяли позитивному сприйняттю громадських організацій органами влади та суспільством (наприклад, гарний досвід Ярмарок громадських організацій у Донецьку, на яких вони представляли свої досягнення); -Щоб сконсолідувати громадянське суспільство в Україні, необхідно розробляти: спільну мету, спільне бачення, спільні механізми, які сприятимуть об’єднанню НДО. Як показує досвід, коли НДО об’єднуються, результат принаймні у 10 разів вищий. -НДО повинні демонструвати СПРОМОЖНІСТЬ – діяти, на щось впливати. - Необхідно налагоджувати партнерство всіх: НДО, влади, громадськості, ЗМІ. Проекти повинні бути спрямовані на задоволення базових потреб людини (водопостачання, каналізація, кооперація, обробіток землі, створення рільничих спілок).
-В роботі з населенням необхідно враховувати психологічні особливості населення і цілеспрямовано працювати на формуванням в нього критичного мислення, підвищення власної самооцінки. -Необхідні освітні програми для діючих ГО, зокрема для бухгалтерів, доступність в відео-форматі тренінгів в мережі інтернет. -Спонукати громадські організації здійснювати вплив на політиків та політику на місцях. -Ініціювати законодавчі зміни в трьох напрямках: введення 1% філантропії, підвищувати роль та значення профспілки, запроваджувати реальне самоврядування. -Надавати підтримку (фінансову) малим організаціям. -Необхідна структуризація в середовищі громадських організацій, створення територіальних асоціацій, коаліцій тощо, які підсилять громадські організації та сприятимуть консолідації громадянського суспільства в Україні. -Необхідна підтримка різного роду неформальних ініціатив. -Здійснювати акцент на молодь та пенсіонерів, як рушійну силу в громадянському суспільстві. -Поширення позитивних прикладів і показ перспектив. -Виховання нових лідерів. -Бізнес-мислення відсунути на другий план, розвивати домінування громадянського мислення. -Орієнтація в програмах і проектах на процес і процеси.
По темі: «Громадянське суспільство та держава: співпраця НДО та місцевої влади» -Українським законодавцям належить прийняти новий Закон «Про громадські організації»; - Уряду належить розробити такий алгоритм дій органів виконавчої влади, який би створив безальтернативні умови залучення громадян до здійснення місцевої політики. -Завдання і вимоги, записані у таких документах, повинні бути не декларативними, а імперативними, тобто такими, що не допускають вільного трактування і забезпечують належну виконавську дисципліну і відповідальність. -Інститутам громадянського суспільства, лідерам і громадським -діячам більш наполегливо пропонувати органам влади свої можливості і йти на конструктивний діалог на партнерських засадах. -Формами взаємодії з владою учасники «круглого столу називали Звернення, Запити, Скарги, Запрошення на збори, громадські слухання, з метою покращення відкритості і публічності діяльності влади. -Підсилення інституційної спроможності і ресурсного потенціалу інститутів громадянського суспільства через створення громадських коаліцій. -Активізувати пошук активних громадян, особливо серед молоді, і залучати їх до спільної громадської діяльності. -У стосунках НДО та місцевої влади потрібне довгострокове планування. Слід розробляти програми співпраці, у яких буде детально описано зобов’язання сторін, план співпраці та очікувані результати. -Влада та НДО мають довіряти один одному. Ця довіра має базуватися на спільних цілях, високому професіоналізмі, відкритості та добросовісності обох сторін. -Влада має розглядати НДО як рівноправного партнера, що залучає інтелектуальні, організаційні та фінансові ресурси задля розвитку місцевої громади. З цієї позиції місцева влада має всіляко підтримувати розвиток третього сектора у своєму регіоні. -Пропонуючи владі нову ініціативу, НДО має чітко уявляти собі обопільну відповідальність за результати втілення її у життя. -Успішність практичного застосування механізмів громадської участі в однаковій мірі залежить від бажання влади та активності і фаховості НДО. По темі: «Місцеве самоврядування в Україні: посилення впливу громадян на процес прийняття рішень органами влади. Громадська ініціатива у системі місцевого самоврядвання.
-Налагоджувати горизонтальні зв’язки через пошук і реалізацію спільних програм і проектів важливих для територіальних громад регіону;
-Проводити обмін досвідом, інформацією, надавати один одному ресурсну допомогу, активно використовуючи соціальні мережі Интернет;
-Укріплювати зв’язки із місцевими ЗМІ, включаючи їх у проектну діяльність у якості активних авторів формування суспільної думки;
-Уалагоджувати системні контакти із представниками органів влади через входження своїх членів до різних дорадчих органів і рад при місцевих органах влади, міському голові.
-Удосконалити систему місцевого самоврядування в Україні шляхом її реформування в напрямку збільшення ролі місцевого самоврядування та підвищення відповідальності органів місцевого самоврядування їх посадових осіб перед територіальною громадою; -Активніше використання судових позовів, як дієвий механізм впливу на органи місцевої влади; -Покращити інформованість громадян багатьох населених пунктів країни про положення, передбачені законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими регламентується питання проведення громадських слухань, загальних зборів громадян та впровадження місцевої ініціативи, в тому числі шляхом прийняття статутів територіальних громад; -Необхідне вироблення чітких норм звітності перед виборцями депутатів місцевих рад обраних за мажоритарною та пропорційною системами; -Громадським організаціям необхідно краще розуміти свої права та можливості і використовувати їх на практиці. По
темі: «Співпраця недержавних громадських організацій та -НДО мають постійно дбати про зростання свого інституційного і кваліфікаційного рівня, будувати свою діяльність й історію у спосіб близький і прийнятний для бізнес середовища, вчитися розмовляти із представниками бізнесу зрозумілою для них мовою. -Враховуючи глибину і масштаби поставлених перед собою планів і завдань, громадські організації мають навчитися у максимально ефективній формі використовувати всі наявні в них можливості і ресурси. Такими формами, наприклад, можуть бути асоціації, коаліції, тимчасові творчі групи або об’єднання, інше, що дозволяє зміцнити ресурсну спроможність інститутів громадянського суспільства, підвищити їх професійну здатність і авторитет. -НДО повинні пропонувати більше ідей, які зможуть зацікавити бізнес. -НДО мають більше уваги приділяти удосконаленню власної організації, підсилюючи ті аспекти діяльності, які сприяють покращенню публічності її діяльності, допомагають широким колам населення, бізнесу і владним інституціям краще розуміти їх статутні цілі і завдання. -Враховуючи правову невизначеність і недосконалість законодавчого забезпечення діяльності організацій громадського сектору треба продовжувати активну підтримку ініціативних груп, громадських організацій, таких як http://www.civicua.org, http://merezha.ua/, http://gromrady.org.ua/ та інших, діяльність яких спрямована на громадську підтримку прийняття ВР України законів, необхідних для подальшого розвитку громадянського суспільства, в т.ч. і таких, які б спонукали українських підприємців до благодійності і підтримки соціально важливих громадських ініціатив. По темі: «Налагодження співпраці недержавних громадських організацій та засобів масової інформації: як подолати причини нерозуміння?» -Провести дослідження і виявити потенційно корисні для себе ЗМІ, редакційна політика і громадянська позиція яких у більшій мірі відповідає інтересам самої громадської організації; - Налагодити персональні робочі контакти з журналістами відібраних для співпраці видань; - навчити членів своєї організації (працівника),відповідальних за зв’язки із ЗМІ, прийнятним для обох сторін формам і методам роботи; -Розширити спектр інформаційних каналів спілкування із ЗМІ, використовуючи сучасні програмні продукти такі як, наприклад, СКАЙП, соціальні мережі «F», «T», ін.. -Запропонувати контактним ЗМІ довгострокову стратегію (інформаційну кампанію) співпраці, намагаючись стати для них одним з найбільш надійних і достовірних джерел інформації по даній тематиці; -Вести пошук соціально важливих тем і проектів, діяльність в яких передбачала б системну взаємодію із ЗМІ; -Запропонувати громадській раді при Донецькій державній адміністрації включитися до пошуку можливостей створення на базі Дон.ТРК каналу громадського телебачення; - Вести пошук форм до об’єднання ресурсів, наприклад в вигляді коаліцій НГО, для заснування власних засобів масової інформації і спільного їх використання в інформаційно-просвітницькій, правозахисній і іншій їх статутній діяльності. По темі: «Соціальна політика держави у регіональному вимірі. Роль НДО у вирішенні соціальних проблем» - Постійно займатися самоосвітою в т.ч. й на досвіді інших споріднених організацій в тій сфері діяльності, як є для них пріоритетною; -Покращувати публічність своєї діяльності, -Пропонувати органам державної влади і місцевого самоврядування, іншим соціально відповідальним суб’єктам свої послуги, намагаючись об’єднувати ресурси і зусилля на ключових питаннях регіональної соціальної політики; -Вважати пріоритетним своїм завданням подальше ресурсне зміцнення і інституційний розвиток своїх організацій, розширення сфери послуг і напрямків діяльності.
| |
|
Total comments: 0 | |